تاریخچه پیدایش لیوان کاغذی
بازديد : 140 | سه شنبه 25 بهمن 1401 - 07:57
sj-cup
ارسالي ها : 14
عضويت : 1 /2 /1399
محل زندگي : mashhad
تاریخچه پیدایش لیوان کاغذی
در اوایل قرن ۲۰ استفاده از لیوان‌های شیشه‌ای در محل‌های عمومی رواج پیدا کرد این کار کم‌کم باعث انتقال بیماری از فردی به فرد دیگر می شد و محققان استفاده از لیوان‌های شیشه‌ای مشترک را به عنوان عامل انتقال بیماری قلمداد کردند. تا اینکه اولین بار در سال ۱۹۰۸ شرکت (Dixie Cup) در آمریکا شروع به تولید لیوان‌های کاغذی کرد و توانست اولین نمونه این لیوان‌ها را در یکی از شرکت‌های راه‌آهن به عنوان لیوان یکبار مصرف توزیع کند.در سال ۱۹۱۷ لیوان‌های شیشه‌ای کاملا از دسترس مردم جمع شد و به جای آن تا سال ۱۹۴۲ لیوان‌های کاغذی در بیمارستان‌ها مورد استفاده افراد قرار گرفت. از طرفی هزینه تولید لیوان‌های کاغذی بسیار کمتر از لیوان‌های شیشه‌ای بود و همین موضوع و البته بازار خوبی که لیوان‌های یک‌بار مصرف داشتند، کم کم باعث شد که سرمایه‌گذاران به تولید این محصول علاقه‌مند شوند. این صنعت ابتدا در کشورهای آمریکا، فرانسه، آلمان و چین و سپس تمام دنیا، مورد توجه قرار گرفت.برای تولید لیوان‌های یکبار مصرف از کاغذهای روکش شده با پلی‌اتیلن استفاده می‌کردند که طرف روکش‌دار در سمت داخلی لیوان و طرف کاغذی در سمت خارجی آن بود که می‌توانستند روی آن اشکال و لوگوهای مختلف را چاپ کنند.کم‌کم شرکت‌ها به چاپ لوگو و شعارهای تبلیغاتی روی لیوان‌های کاغذی علاقه‌مند شدند و سعی کردند از آن به عنوان یک متد تبلیغاتی برای توسعه هر چه بهتر کسب ‌و کارشان استفاده کنند. امروزه تولید انواع لیوان کاغذی از اهمیت بالایی برخوردار شده است.

لینک منبع : https://www.tasvirezendegi.com/%DA%86%D8%A7%D9%BE-%D9%84%DB%8C%D9%88%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D8%BA%D8%B0%DB%8C/
امضاي sj-cup


گروه تولیدی لیوان کاغذی ساحل جنوب ، فروش لیوان کاغذی و خدمات چاپ لیوان کاغذی و کاسه کاغذی را در تهران و شهرستان ها دارد. برای اطلاع از قیمت لیوان کاغذی تماس بگیرید.
وب کاربر ارسال پيام نقل قول تشکر گزارش






برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :